Vietcong - frakce a pravidla
Ústrojová kázeň
US Army
Výstrojová kázeň: Komplety Oliva, Tiger stripe, ERDL, Woodland, Duckhunter a jejich různá kombinace.
Zákaz nosičů plátů! Nebýt lajdák a snažit se co nejvíce přiblížit reálné předloze! Bude zkontrolováno gearcheckem.
Hlavní jednotky vietcongu/NVA
Výstrojová kázeň NVA: Komplety Zelená, Khaki, Písková. Může být i sovětský maskovací převlečník.Výstrojová kázeň hlavní síly vietcongu: Komplety Oliva, Khaki, Písková, Černá a jejich různá kombinace.
Zákaz nosičů plátů! Nebýt lajdák a snažit se co nejvíce přiblížit reálné předloze! Bude zkontrolováno gearcheckem.
Místní jednotky vietcongu/Civilista
Výstrojová kázeň: Civilní komplet vietnamského typu (černý pracovní oděv/košile/tričko, rákosový klobouk). Bude zkontrolováno gearcheckem.Přesnost ústrojové kázně
Vietcong není reenactment akce. Výstroj nebude kontrolována do detailu. Ke vpuštěni do hry stačí moderní BDU komplety v povolených barvách výše, nebo staré surplusy jiných armád.
Např. olivová BDU uniforma od Mil-Tec spolu s generickým pískovým bandalírem je dostatečná pro vpuštění do hry za NVA.
Gearcheckem neprojdou novodobé maskovací vzory, nosiče plátů a podobné moderní vybavení, které kazí atmosféru akce.
Základní pravidla
Výzbroj
Limity – Automat 2J, Kulomet 2,2J, DMR 2,6J (Pouze semi), Manuální puška 3,6J
Hráči se zbraní nad 2,2J musí být vybaveni pistolí a použít ji vždy pro střelbu pod 20m!
V Pistolích, Automatech, DMR a Manuálních puškách smí být použity pouze tlačné zásobníky. Točný zásobník je povolen pouze pro Kulomety (M60, RPD, PKM atd.). RPK může použít jako točný zásobník pouze buben.
Je zakázáno použití kolimátorů a obdobných moderních doplňků. Jsou povoleny pouze optiky pro DMR a Manuální pušky. Moderní zbraně nejsou zakázany (AK bez dřeva, M4 a podobně)
Munice
Každý může použít jen tolik střeliva, kolik unese v zásobnících. Doplnění zásobníků je možné pouze v okruhu 1m od otevřené herní muniční bedny. (Máš pytel kuliček uložený na základně/v sumce a můžeš je vložit do zásobníku jen u bedny!)
Zásah, zranění, MEDIC, smrt
Zásah platí do všech částí výstroje. Zásah do hlavy = smrt. Zásah do zbraně = vyřazení zbraně (obnovení zbraně na respawnu, nebo u muniční bedny). Zásah do těla/končetin = zranění.
Zranění = hráč se svalí na zem a LARPuje utrpěné zranění. Během 5 minut může být ošetřen MEDICEM libovolné strany. Zraněný hráč nemůže používat zbraň, ani komunikovat s týmem kromě volání o pomoc.
SMRT = hráč se označí reflektivní vestou a přesouvá se na RESPAWN dle situace.
Pyrotechnika
Povolují se dýmovnice všech barev a všechny oficiální airsoftové granáty (Pyrosoft, Taginn, Thunder B). Výbuch granátu zabije hráče v okruhu 5m.
Gumové nože
Povolují se měkčené/gumové nože. Zásah nožem je stejný jako zásah zbraní.
Zajatci
Hráč může být ve hře zajat (ošetření MEDICem nepřítele, došla munice atd.). Zajatci musí poslouchat své věznitele. Pokud se pokusí o útěk, mohou být zastřeleni. Zajetec může být vyslíchán. Věznitel má právo na 5 otázek (oba si hodí kostkou, když vyšší číslo u věznitele, zajatec musí říct pravdu). Zajetí trvá 60 minut – věznitel zajatce neponižuje, nedělá hovadiny a chová se LARPově. Poté se zajatec vrací jako mrtvola na respawn.
Pasti
Bude upřesněno
Speciální jednotky
Ve hře bude operovat Americký průzkum, i lokální jednotky VC. Každá strana má navíc zajišťovací družstvo (Vojenskou policii, nebo NKVD - obrana základny, výslech zajatců atd). Více pravidel bude upřesněno.
Vozidla
Bude upřesněno
Civilisté
Bude upřesněno